TAWAQUF PROGRAM

[MAKLUMAN | TAWAQUF PROGRAM]

Bismillahirrahmanirrahim.

Segala puji bagi Allah tuhan sekalian alam. Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad SAW, para sahabat, ahli keluarga, serta rakan-rakan seperjuangan dan pengikut baginda sekalian.

Setelah hampir tiga bulan para mahasiswa dan mahasiswi bertungkus-lumus dalam menunaikan tanggungjawab sebagai seorang penuntut ilmu di bumi Mesir ini, maka pada tanggal 25 Mei 2019, akan bermulalah peperiksaan fasa dua bagi setiap bidang pengajian Islam dan akan berakhir pada 25 Jun 2019.

Demi memastikan kecemerlangan khususnya dalam bidang akademik, Unit Perancang di bawah Jabatan Timbalan Yang Dipertua, Keluarga Pelajar-pelajar Kelantan Mesir sesi 2018/2019 telah menetapkan tarikh penangguhan program yang melibatkan semua ahli KPKM kecuali program yang melibatkan thaqafah dan pendidikan.

Hal ini bertujuan memberi peluang dan ruang seluas-luasnya kepada semua ahli untuk mengulangkaji pelajaran dan memberi tumpuan sepenuhnya kepada akademik seterusnya membuat persediaan yang rapi bagi menghadapi peperiksaan yang akan tiba tidak lama lagi.

Penangguhan program akan bermula pada 25 April 2019 yang melibatkan seluruh mahasiswa dan mahasiswi KPKM bidang pengajian Islam al-Azhar.

Diharapkan dengan penangguhan ini, semua mahasiswa dan mahasiswi dapat menggunakan peluang dan memanfaatkan masa dengan sebaiknya seperti menghidupkan suasana ‘study group’ bersama rakan-rakan, menghadiri kuliah yang berbaki dan kelas-kelas tutorial yang dianjurkan.

Semoga penetapan ini akan memberi kesan dan impak yang besar dalam memastikan kecemerlangan dan pencapaian akademik ahli terus meningkat pada sesi ini.

Sekian, wassalam.

Sayyidi Muizzuddin bin Mohamad Sabri,
Timbalan Yang Dipertua,
Keluarga Pelajar-pelajar Kelantan Mesir 2018/2019.

“Belajar dan Beramal”
“Memurnikan Pemikiran Melestarikan Kesatuan”
#BersamaBersatu
#UkhuwahKitoKkuatFikrahKitoKkemah

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *