pinuppin-up1 winmostbetmostbet az casino

BENGKEL EKSPLORASI KEMAHIRAN 2023 (EXPLORE ’23)

KAHERAH, 12, 13 & 14 Mac 2023 – Sekitar suasana Bengkel Eksplorasi Kemahiran 2023 (EXPLORE ’23) anjuran BKAN Taakhi Zon B dengan kerjasama Pejabat Atase Pendidikan Kelantan Mesir yang bertemakan “Explore New Skills, Develop New Wills” dan bertempat di Wisma Sultan Muhammad V dan Wisma Tengku Mahkota Kelantan selama 3 hari iaitu pada 12, 13 dan 14 Mac 2023.
Antara beberapa bengkel yang telah diadakan adalah:
1. Bengkel Penulisan bertempat di Dewan Dr. Tengku Muhammad Fa-iz Petra, Wisma Tengku Mahkota Kelantan yang telah disampaikan oleh Ustaz Syed Mohammad A’tif bin Syed Ali, Fasilitator KPKM 2022/2023 bagi slot pertama dan Ustazah Nur Farahana binti Mohd Azhar, Ketua Biro Penerbitan KPKM 2022/2023 bagi slot kedua.
2. Bengkel Adobe Photoshop bertempat di Surau Wisma Sultan Muhammad V yang disampaikan oleh Ustaz Muhammad Asyiq bin Amran, Ketua Unit Fotografi, Audio dan Video, Jabatan Timbalan Setiausaha Agung KPKM 2022/2023.
3. Bengkel Adobe Premiere Pro bertempat di Dewan Dr. Tengku Muhammad Fa-iz Petra, Wisma Tengku Mahkota Kelantan yang telah disampaikan oleh Ustaz Ahmad Nashruddin Wafri bin Norhisam, Pengarah Kelab Karyawan Islam (KERIS), Lajnah Penerbitan KPKM 2022/2023.
4. Bengkel Vokasional bertempat di Surau Wisma Sultan Muhammad V yang disampaikan oleh Ustaz Muhammad Aqli Hakimi bin Zulkipli, AJK Penasihat BKPPPM 2022/2023.
5. Bengkel Fotografi bertempat di Surau Wisma Sultan Muhammad V, yang telah disampaikan oleh Ustaz Muhammad Ikmal bin Rakeman, Ketua Mentor Grafik dan Visual, Kelab Karyawan Islam, Lajnah Penerbitan KPKM 2022/2023 bagi slot pertama dan Ustaz Muhammad Farhan bin Fadzil, Ketua Unit Kebudayaan Islam, Lajnah Kebudayaan Kesenian dan Sukan KPKM 2022/2023 selaku pengisi bagi slot kedua iaitu Bengkel Audio dan Video.
Kemudian program diteruskan dengan Majlis Perasmian Penutup EXPLORE ’23 yang dimulakan dengan ucapan aluan Pengarah EXPLORE ’23, Ustaz Abdul Habib bin Sabirin, Ketua Lajnah Penerbitan KPKM 2022/2023. Majlis juga dirasmikan oleh Ustaz Zafri Najmi bin Dzulkifli, Pengerusi DPM (MAQAZ) Shoubra sesi 22/23.
Seterusnya, majlis dimeriahkan lagi dengan penyampaian hadiah peserta terbaik setiap bengkel dan gimik penyampaian sijil kepada wakil peserta. Akhir sekali sesi bergambar bersama-sama BKAN Taakhi Zon B dan bersurai. Semoga semua peserta mendapat pengalaman dan kemahiran baharu sepanjang menghadiri bengkel tersebut sekaligus dapat sama-sama mengeratkan hubungan ukhuwah islamiah sesama BKAN Taakhi Zon B.
“Explore New Skills, Develop New Wills”
Disediakan oleh,
Setiausaha Bengkel Eksplorasi Kemahiran 2023 (EXPLORE ’23),
BKAN Taakhi Zon B dengan kerjasama Pejabat Atase Pendidikan Kelantan Mesir

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Fill out this field
Fill out this field
Please enter a valid email address.

keyboard_arrow_up